"Kami telah melaporkan mengenai pengedaran pesanan itu kepada polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), kerana ia menyebabkan kecemasan yang tidak sepatutnya di kalangan orang ramai dan gangguan kepada operasi kami,” kata syarikat penerbangan tambang murah itu di dalam satu kenyataan di sini hari ini.
AirAsia berkata, ia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang yang tegas dan memulakan tindakan sivil atau jenayah terhadap individu atau kumpulan yang menyebar pesanan yang salah dan berhasad dengki berkaitan syarikat itu, khususnya berkaitan keselamatan.
"Bagi mengelak diheret ke mahkamah, kami menasihati mana-mana orang dari mereka, menyebarkan, mengulangi, dan/atau mengedar maklumat yang dia sedari salah atau memfitnah AirAsia,” katanya.
Syarikat penerbangan itu menasihati orang ramai supaya merujuk rangkaian komunikasi rasmi AirAsia jika mereka mempunyai pertanyaan berkaitan operasinya melalui facebook.com/airasia, twitter.com/airasia, airasia.com/ask atau pusat panggilannya di 600 85 9999 (talian premium). – Bernama
0 ulasan:
Catat Ulasan