Banglo mewah Mawi kena rompak lagi dengan perompak bertopeng. Kediaman Mawi yang terletak di Bandar Baru Bangi dulu pernah dirompak.

Semasa kejadian rompakan itu, Mawi dan Ekin yang masih berpantang, sedang berada di rumah bersama anak, nenek serta ibu mertuanya yang tinggal bersama mereka untuk menjaga Ekin dan baby, Cahaya Malaika.


Menurut Eein (kembar Ekin), semua penghuni rumah sedang tidur sementara Mawi baru pulang dari Johor Baru selepas selesai siri jelajah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH).

Perompak pada mulanya mengetuk pintu bilik nenek sebelum bertindak mengikat mereka kecuali orang gaji serta anak kecil sebelum mengarahkan mereka menyerahkan wang dan barang kemas.

“Tiga daripada empat perompak itu memakai topeng dan salah seorang daripada mereka bersenjatakan pedang samurai sambil memaksa semua penghuni rumah menyerahkan barang berharga,” katanya.

Tambah Eein, perompak turut melarikan dompet milik Mawi dan Fatimah, telefon bimbit serta beberapa barang berharga lain yang dianggarkan bernilai RM10,000.

Een berkata, dia bersyukur kerana dalam kejadian itu tiada sesiapa yang cedera.

Mawi dan Ekin tidak dapat dihubungi kerana telefon bimbitnya dan isteri turut dikebas perompak terbabit dan sekeluarga masih trauma dengan kejadian tersebut.

Kasihan Mawi!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top