Biodata Lisa Surihani



Nama asal pelakon kacukan Melayu - Bugis ini ialah Lisa Surihani Mohamad. Dilahirkan di Kuala Lumpur pada 23 Mac 1986, Lisa adalah anak perempuan tunggal daripada lima beradik dan dia adalah anak keempat.

# Mula menjejakkan kaki dalam dunia glamor pada usia 11 tahun, bermula dengan model iklan. Dia kemudian melebarkan sayap dalam dunia lakonan, langkahnya bermula dengan filem Good Bye Boys.

# Lisa memiliki Ijazah Sarjana Muda Undang - Undang (Kepujian) dari Universiti Aberystwyth, Wales, United Kingdom. Pernah menerima anugerah Pelakon Harapan Wanita Terbaik, Festival Filem Malaysia ke-21 (FFM 21). Dilantik menjadi Wajah Ekslusif Astro Megadrama

# Selepas Good Bye Boys, pelakon yang hebat digosipkan dengan Farid Kamil ini turut membintangi filem I’m Not Single, Jangan Padang Belakang Congkak. Dia bakal muncul dengan lima buah filem tahun ini iaitu Lagenda Budak Setan arahan Sharad Sharan, Semerah Cinta Stileto, V3 Samseng Jalanan, Kapoow!! dan Zoo.

# Sementara itu drama yang pernah dibintangi gadis ini ialah Obsesi, 3 Janda, Anak Merdeka, Mataku Nampak Hantu dan Ponti Anak Remaja.

37 ulasan:

  1. lisa nie cantik la...sy ske tgk lisa brlakon dlm citer i'm not single..mmang padan dgn farid kamil...

    BalasPadam
  2. saya nie peminat lisa...saya x suka lah lisa jadi watak ganas dalem V3-Samseng Jalanan...saya suke tgk lisa dlm i'm not single...

    BalasPadam
  3. saya peminat setia lisa apa lagi kalau blakon d V-3 Samseng jalanan huhu.....great woman....ow ya best jua klu blakon d adamaya... tambah cantikkk....uu...

    BalasPadam
  4. bila menyebut namamu ku berkata...you cantik umpama seperti bidadari yg sangat ctk sedunia she is the best woman to lisa.

    BalasPadam
  5. lisa ni cantik lah mcm puteri pulak hehehehh <3

    BalasPadam
  6. but sye x suka tengok lisa dalam mari menari because its too over

    BalasPadam
  7. sye suka tgk lisa dlm OBSESI ngan ADAMAYA....lisa cute sgt dlm citer2 nie

    BalasPadam
  8. saya suke sgt ngn lisa sbb dia same mcm saya n farid kamil mcm bf saya

    BalasPadam
  9. saye suke kak lisa .

    BalasPadam
  10. sye cke kak lisa brlkon
    dlm adamaya..
    akak cuuuute cgt
    brlakon dlm citer 2....hi555 =D

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama berkata...
    sye cke tngok kak lisa n abg farid kamil spadn gilerrr...
    akak blakon cte lagenda bdk setan seronok la mcm btul 2

    BalasPadam
  12. akak ade orang menyamar jadi akak dlmfb .

    BalasPadam
  13. lisa is very cute .. ske ngok lisa brlkon filem ape ape je ble ngan farid kamil .. filem nmpk real n sweet sgt .. especially flem lagenda budak setan ,,..

    BalasPadam
  14. lisa i like u...saye suke tngk kk lisa brlakon dlm cerite lbs ngn farid kamil so sweet.

    BalasPadam
  15. ermmmmm...kaau oprg ni xde keje lain ker, asyik nak gosip jer....cube la jgn dok mengata org...tuhan x suker tau...

    BalasPadam
  16. JNGN KATA KAT OWAG CANGAT CERMIN MUKA KITA DAHULU

    BalasPadam
  17. jangan disebut kata-kata penamat....

    BalasPadam
  18. kak lisa knpe x h ltk gmbr at biodata

    BalasPadam
  19. hai..saya pown lahir 23 mac jugak...hehehe..tp thun je yg berbeza iaitu 1997...
    kak lisa mmg cun r..

    BalasPadam
  20. saya minat la ng rambut kakak..

    BalasPadam
  21. ola oli diberi nama,saudara saudari,cik ke bum cik ke bum.

    BalasPadam
  22. lisa mmg best artis kt mlysia ni..gud luck..!!..keep n touch..cheers up..

    BalasPadam
  23. kak lisa cntk dn baik.sy peminat kak lisa.....tnh atas pelakon wanitahebat...:)GOD LUCK!

    BalasPadam
  24. SY PMINAT LISA SURIHANI DYE SO CUTE N X SEKSI HARAP2 SMPAI BLE DYE X SEKSI KKKK

    BalasPadam
  25. lisa surihani cumil sgt n mintk2 forever kalu sy niy llki mst sy akn mint lisa surihani cm ne sy mnat kt pk we sy

    BalasPadam
  26. lisa surihani cantik sgt we love you

    BalasPadam
  27. Saya lebih suke kalau awak dan farid kamil,kalau dgn yusry....

    BalasPadam
  28. hai lisa saya peminat awk sebab awk comel and cantik saya suka awk belakon dalam cerita lagenda budak setan sebab awk cute sangat

    BalasPadam
  29. sukewh kaq lisa .. shomell sanad !! ..

    BalasPadam
  30. kak lisa cantik dan comel

    BalasPadam
  31. kak lisa mmg comel kenapa korang jelas ke sampai nk tanya beberapa kali

    BalasPadam
  32. saya memang peminat Lisa Surihani..
    daripada dulu lagi saya memang minat sangat kat lisa..
    orangnya cantik, comel, ayu dan banyak lagi..
    kalau artis pertama yang saya nak jumpa, lisa surihani artis pertama yang saya nak jumpa.. :)

    BalasPadam
  33. lisa surihani comel la..
    saya suka kak lisa berlakon dalam cerita ombak rindu..
    comel sangat bila kak lisa marah :)

    BalasPadam
  34. comel la lisa surihani..
    saya suka lisa berlakun dalam cerita semerah cinta stileto..
    cantik :D

    BalasPadam
  35. biodata ini memang terbaik saya khairunnisa aina dari maran ingin mengambil no.telefon anda sila telefon 0148474322

    BalasPadam
  36. suka tengok kak lisa dalam filem ISTANBUL AKU DATANG so sweet sentiasa nmpk cantik&comel walau pun saya dah prnh jumpa akak rasa mcm nk jumpa agi jerr

    #khas dari adik Nur Hazirah......

    BalasPadam

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top