Perjuangan Erma atau nama sebenar Erma Suhaini dalam pentas Akademi Fantasia (AF) musim kelapan hancur di pertengahan jalan apabila dia menjadi peserta kedua tersingkir daripada program popular itu, malam tadi.
Peserta yang berasal dari Ranau, Sabah itu tersingkir selepas mendapat peratusan paling rendah menerusi undian khidmat pesanan ringkas (SMS) penonton, iaitu 7.03 peratus.

Keputusan penyingkiran telah diumumkan dalam program Debaran AF8 secara langsung menerusi saluran Astro Ria oleh pengacara program berkenaan, Sarimah Ibrahim. di Dewan Sri Putra, Bukit jalil, di sini.

Bagaimanapun, Erma yang juga kakak kepada Adira menerima keputusan tersebut dengan reaksi tenang. Baginya ini bukan perjuangan terakhirnya sebagai penyanyi malah menganggap penyinkiran ini sebagai titik mulanya melangkah ke bidang seni.

"Dunia seni ada keunikannya tersendiri, saya rasa ingin terus menyelami bidang ini dengan apa yang telah saya pelajari dalam AF.

"Walaupun rasanya belum cukup tapi saya perlu berusaha lebih dan saya tak akan berhenti setakat ini," ujarnya.

Pada konsert mingguan yang diadakan pada malam kelmarin, pelajar berusia 21 tahun itu menyampaikan lagu Pakai Buang yang pernah dipopularkan oleh Stacy.

Dengan penyingkiran Erma, kini hanya tinggal 10 pelajar yang akan bersaing bagi merebut gelaran Juara Akademi Fantasi musim ini.

Pengkritik tetap program itu pula terdiri daripada Aznil Nawawi dan Adlin Aman Ramlie, manakala Deja Moss muncul sebagai pengkritik undangan.

Mereka yang berjaya melangkah ke minggu seterusnya ialah Nadiawati Ainul Basir atau Ain, 23; Dayang Nor Anum Arjuna Aharun atau Anum, 19; Siti Adira Suhaimi atau Adira, 19 dari Sabah; Zafarina Jamhari atau Farina, 28 (Sarawak) dan Nadia Emilia Roselan atau Nad, 21 (Selangor), manakala pelajar lelaki pula ialah Muhd Shahril Firdaus El atau

Daus, 22 (Sarawak), Muhammad Alif Kadim atau Alif, 18 (Kuala Lumpur), Ahmad Shahir Zawawi atau Shahir, 21 (Perak), Emirza

Awan Zulazrin Chew atau Iwan, 20, (Negeri Sembilan) dan Muhd Firdaus Maulana Mohamed atau Mulana, 22 dari Johor.

Oleh KEMALIA OTHMAN

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top