Berakhir sudah sesi pencarian calon peserta program realiti popular TV3, Mentor untuk musim kelima (Mentor 5) yang dilabuhkan tirainya oleh biduanita terkenal, Datuk Sharifah Aini di Sri Pentas, Damansara Ahad lalu.

Program yang menawarkan ganjaran wang tunai RM100,000 untuk juara dan mentor mereka, bakal memulakan siarannya di saluran itu pada 13 Februari ini.

Berbeza dengan sesi uji bakat pertama Mentor 5 yang dikendalikan oleh pelakon dan pengarah, Afdlin Shauki yang diadakan di Sri Pentas pada 15 Januari lalu yang menggamit kehadiran lebih 900 peserta, hanya 50 peserta sahaja yang hadir ke uji bakat bersama Sharifah.

Tidak mendapat sambutan atau kerana syarat hanya memilih peserta wanita yang ditetapkan oleh penyanyi yang cukup selesa dengan panggilan Kak Pah itu? Apakah ia mempengaruhi jumlah kehadiran peserta?

Namun, bagi pelantun lagu Hapuslah Air Matamu itu ketika ditemui pada sesi uji bakat tersebut memberitahu, dia langsung tidak gusar dengan jumlah kehadiran peserta kerana sebilangan besar peserta yang hadir ke uji bakatnya mempunyai bakat nyanyian yang boleh diketengahkan.

“Bilangan yang datang bukan penentu bahawa mereka yang mencuba nasib tidak bagus. Hakikatnya, sebilangan besar yang hadir hari ini memang berbakat dan berkebolehan menyanyi pelbagai lagu,” katanya.

Mungkinkah juga kerana faktor cuaca yang hujan sepanjang hari dan gelaran biduanita yang digenggam Kak Pah banyak mempengaruhi jumlah kehadiran peserta?

Menjawab hal tersebut, kata Kak Pah, dia tidak menolak kebenaran andaian tersebut.

“Saya ada rasa ramai yang takut nak datang sebab risau dengan gelaran itu. Namun, saya tidak nafikan juga kemungkinan kerana faktor cuaca dan syarat saya untuk mengambil perempuan sahaja menyebabkan kurangnya jumlah yang hadir pada sesi uji bakat ini.

“Sekurang-kurangnya saya boleh lebih teliti dalam menilai peserta yang hadir. Boleh mendengar mereka menyanyikan dua atau tiga lagu sebelum memutuskan sama ada mereka layak ke peringkat seterusnya atau tidak,” kata Kak Pah yang kini sudah mula memakai hijab.

~ Utusan



Tag: Mentor 5, Ujibakat Mentor 5

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top