images
* Simona Halep

RIMANEWS – Banyak cara dilakukan para atlet untuk meningkatkan pres­tasi. Salah satunya seperti dilakukan pemain tenis dari Ro­mania Simona Halep. Pemain tenis berusia 19 tahun itu rela me­nge­­cilkan ukuran payudaranya un­tuk menghadapi kejuaraan tenis Grand Slam Wimbledon 2011.

Halep merupakan pemain tenis yang memiliki ukuran 'buah dada' yang besar yaitu 34DD. Tidak hairan, dia kerap ke­sulitan saat bergerak di lapa­ngan. Dia melakukan operasi pengecilan payudara pada ak­hir tahun lalu.

Kini, Halep kembali beraksi di lapangan tanpa kesulitan la­gi. Di Wimbledon, Halep lincah bergerak dan sukses menumbangkan lawannya dari Ser­bia, Bojana Jovanovski dengan mudah 6-1, 6-2.
1

"Sebelumnya, kemampuan­ saya untuk bereaksi dengan cepat sangat buruk dan payudara ini membuat saya sangat tidak selesa. Kini, semuanya sudah berbeza, saya boleh lebih bebas," kata Halep seperti dipetik Daily Mail.

Setelah menjalani pembedahan pengecilan payudara, prestasi Halep terus meningkat. Dari peringkat 264 dunia, dia langsung menduduki pe­ring­kat 58 WTA.

# Selingan Berita Hiburan dan Isu Semasa






0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top