World of Movies Dibawakan Oleh Astro

Saksikan koleksi filem terbaru menerusi Astro First dan Astro Best bersama pustaka filem yang menarik melalui Astro B.yond VOD.

Helakan nafas dan duduk bersandarlah pada sofa empuk anda di rumah. Lalu bertanya pada hati anda: "Apakah filem yang mahu ditonton hari ini?

Ketua Pegawai Operasi Astro, Henry Tan, menunjukkan tiga langkah mudah untuk melanggan Astro Best.

Usah gusar kerana jawapan itu ada pada Astro Best dan Astro B.yond VOD yang kini boleh dinikmati pada hujung jari anda.

Cukup membanggakan kerana Astro kini melancarkan Astro Best yang menawarkan 3.1 million pelanggannya untuk menikmati filem-filem Hollywood dan Asia menerusi satelit DTH (Direct-To-Home) dan platform IPTV (Internet Protocol Television).

Astro First

Dengan Astro Best, anda mampu menonton judul-judul filem Hollywood dan Asia seawal 3 bulan selepas ia ditayangkan di pawagam dalam bentuk Definisi Tinggi (HD) yang berkualiti di rumah.

Sebagai contoh, anda boleh menyaksikan filem seperti The Avengers, The Hunger Games dan filem hit Korea yang menaikkan nama bintang-bintang K-Pop, I AM: SM Town Live Tour in Madison Square di saluran Astro 481, pada harga RM10 untuk setiap filem, bagi tempoh 48 jam selepas tempahan dibuat.

Judul akan datang bagi Astro Best termasuklah What to Expect When You’re Expecting dan The Cabin in The Woods.

Henry Tan, Ketua Pegawai Operasi Astro berkata, Astro Best dilancarkan selepas kejayaan Astro First yang mencetuskan fenomena baru di Malaysia.

Pelanggan boleh membeli filem Astro Best melalui SMS di Astro Channel 481 pada harga RM10 untuk setiap filem dalam tempoh 48 jam selepas menempah.

Untuk pakej ini, Astro bekerjasama dengan studio filem antarabangsa seperti Walt Disney Company, Lionsgate, Sundance Channel, Animax, Fortune Star, CJ Media dan Unitel Classica agar peminat di Malaysia boleh mendapatkan akses yang hebat kepada pustaka filem-filem Hollywood dan Asia.

Amit Malhotra, Pengurus Besar Jualan & Pengedaran Media bagi The Walt Disney Company (Asia Tenggara) pula berkata: “Kami berbangga dapat bekerjasama dengan Astro dengan menawarkan karya Disney, Pixar dan Marvel terus kepada penonton di rumah yang berada di Malaysia."

Ujar Wendy Reeds, Timbalan Presiden Eksekutif Kandungan Jualan & Pengedaran Celestial Tiger Entertainment (CTE) pula pihaknya sangat berbangga dapat bergabung dengan Astro untuk melancarkan The Hunger Games, filem blockbuster pertama dalam bentuk francais dan filem akan datang, Cabin in The Woods serta What to Expect When You’re Expecting.

“Astro adalah rakan kongsi kami yang penting dan kami yakin kerjasama ini akan mencipta satu jalinan baru ke arah hiburan komersial yang menarik termasuk yang ditawarkan oleh Lionsgate."

Mengulas mengenai pembabitan SPT Networks, Ricky Ow, Timbalan Presiden Eksekutif dan Pengurus Besar Sony Pictures Television Asia berkata, kerjasama stratregik dengan Astro memberi peluang kepada pihaknya memperkenalkan Animax video kepada peminat di Malaysia.

"Ini memberi peluang kepada peminat untuk menonton anime terbaru dari Jepun mahupun seleksi siri anime yang popular dari studio-studio animasi ternama. Ia lengkap dengan sarikata bahasa Malaysia," katanya.

Tidak ketinggalan gembira menjalinkan usahasama dengan Astro adalah Bruce Tuchman, Presiden AMC/Sundance Channel Global.

“Kami di Sundance Channel, berbangga dapat menjalinkan kerjasama dengan Astro. Dengan ini penonton Astro akan dapat menonton karya berkualiti daripada pembikin filem bebas yang mana filem-filem mereka ada yang masih lagi ditayangkan di pawagam di Amerika Syarikat.

Antara judul filem terbaru yang ditawarkan kepada Astro B.yond VOD adalah seperti 50/50, Man On A Ledge, Abduction, Here, Teddy Bear dan karya dari Asia dan Bollywood termasuk Nightmare, Ghost On Air, Ashoka, Chalte Chalte, Penny Pinchers dan pelbagai lagi.

Judul bagi Catch Up TV termasuklah Oh My English, drama Korea dan China seperti City Hunter, Palace II dan The Other Truth, tidak ketinggalan karya Disney seperti Phineas and Ferb serta Upin & Ipin dan banyak lagi setiap hari.

Di samping itu, kandungan VOD terpilih juga disediakan secara online dan mobile melalui perkhidmatan Astro On-The-Go untuk semua pelanggan.

Untuk informasi lanjut mengenai Astro Best dan Astro B.yond VOD, sila layari https://www.facebook.com/Astroworldofmovies.

1 ulasan:

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top