Sinopsis Teater Cinta Julia

Cinta Julia mengisahkan kehidupan Julia yang terasing untuk meneruskan kelangsungan hidup yang dibayangi kehinaan daripada masyarakat. Ayahnya bekerja di kilang dan ibunya buta huruf. Meneruskan hidupnya, Julia mencari nilai cinta yang sebenar seperti yang dipamerkan ibu dan ayahnya. Keteguhan cinta si ibu dan ayah hingga ke akhir hayat. Keterasingan hidup ini juga membuatkan Julia menyerahkan diri kepada cinta dan kasih hakiki kepada yang Maha Kasih.

Sinopsis Teater Cinta Julia

Ayah kerja di kilang arak..pangkat tinggi..dapat anak dari hasil duit arak..Ibu tak tau baca .. buta huruf..tapi mengerti nilai hidup.. dari keterasingan ini, Julia berjuang meneruskan keberlangsungan hidup walau dibayangi kehinaan dari sebahagian masyarakat .. dari keterasingan ini juga ,Julia mencari nilai sebenar cinta seperti apa yang dipamerkan oleh ayah dan ibunya..terutama sekali sang Ibu yang hingga keakhir hayat teguh memeluk cinta sang suami ... dari keterasingan ini juga Julia akhirnya menyerahkan diri kepada cinta hakiki...dari yang dikasihi untuk yang Maha kasih.

Persembahan 75 minit itu nanti bakal menyentuh perasaan setiap penonton bukan saja melalui mesej yang kuat dan penulisan naskhah yang bagus tetapi juga melalui persembahan solo primadona Malaysia, Fauziah Nawi yang begitu mantap, bertenaga dan versatile. Cinta Julia memaparkan epilog seorang primadona dalam mempertahankan cinta, kasih, kepercayaan dan maruah.

Tajuk : Cinta Julia
Tempat : Lambang Sari, Istana Budaya
Tarikh : 15 - 16 September 2012
Masa : 8.30 malam
Pelakon: : Fauziah Nawi
Tema Persembahan : Cinta

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top