Pementasan Teater Di Bawah Lindungan Kaabah (DBLK)

* Terbitan: CTRA Production dan Istana Budaya

* Arahan: Rosminah Tahir

* Pelakon: Adi Putra, Nasha Aziz, Elfira Loy, Fizo Omar, Dafi, Liza Abdullah, Yasmin Hani, Dayana Roza dan Mazlan Tahir

* Lokasi pementasan: Panggung Sari, Istana Budaya

* Tarikh pementasan: 9 Mei hingga 18 Mei 2014

Buy ticket online: http://redtix.airasia.com/Events/DiBawahLindunganKaabah/


Sinopsis Di Bawah Lindungan Kaabah (DBLK)

DBLK mengisahkan perjalanan hidup Hamid dan Zainab yang berkorban cinta sebab kekangan adat dan latar kehidupan mereka. Hamid anak miskin yang kamatian ayah dijadikan anak angkat oleh Engku Jaffar. Dia membesar bersama anak lelaki itu Zainab.

Bila meningkat remaja mereka saling jatuh cinta tapi hanya dipendamkan sahaja kerana batasan. Hamid sedar diri manakala Zainab pula harus patuh kepada adat keluarga bangsawan yang menentukan jodoh dengan kerabat untuk menjaga status quo.

Hamid kemudian belajar di Padang Panjang dan bersahabat dengan Salleh. Selepas Engku Jaffar meninggal Hamid tak pernah jumpa Zainab. Ibu Zaina, Asiah menjemput Hamid ke rumah kerana mahu dia memujuk Zainab beretuju kahwin dengan sepupunya.

Di Bawah Lindungan Kaabah menampilkan Adi Putra, Nasha Aziz, Elfira Loy,Taufik Izmer, Fizo Omar, Dafi, Liza Abdullah, Zila Bakarin dan ramai lagi.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top