Senarai personaliti Duta 1M4U (1 MALAYSIA AMBASSADORS)


Berikut ialah duta 1M4U:

1. Abdul Jabbar Bin Mohammed Kahar (Imam Muda)

2. Afdlin Shauki Bin Aksan

3. Anand Rajaram (Aanantha THR Raaga)

4. Roshan Chandrasekhar

5. Datuk Nicol Ann David

6. Khairul Fahmi Che Mat (Apex)

7. Deborah Priya Henry

8. Datuk Lee Chong Wei

9. Lim Kok Gin (Jin)

10. Lim Teik Yin (Jack)

11. Mohammed Noh Salleh (Noh Hujan)

12. Mohd Zhariff Afandi

13. Joel Neoh Eu-Jin

14. Nurshahila Binti Amir Amzah (Shila Amzah)

15. Pandalela Rinong

16. Sazlini Falak (Sazzy Falak)

17. Shazrina Binti Tan Sri Azman Hashim (Mizz Nina)

18. Syed Ahmad Bin Syed Abdul Rahman Alhadad (Altimet)

19. Teoh Su Lim (Michael Teoh)

20. Zulfahmi Khairuddin


Kerajaan Malaysia telah mengiktiraf bahawa belia Malaysia boleh membantu serta memainkan peranan penting dalam membentuk Malaysia menjadi destinasi yang lebih baik untuk hidup, bekerja dan bermain.

Dalam usaha untuk menangkap imaginasi belia demi memberikan inspirasi dalam merealisasikan impian tersebut, kempen 1Malaysia Untuk Belia (1M4U) diwujudkan bagi menjalankan aktiviti berkaitan sukarelawan.

Aktiviti tersebut bertujuan memberikan manfaat kepada masyarakat dan kumpulan sosial yang disasarkan dalam kempen berkenaan.

Menerusi kempen ini, 1M4U akan sampai kepada individu sama ada kolektif atau pun tunggal, pertubuhan bukan kerajaan dan sektor korporat dengan menyelaras usaha menggalakkan kesukarelawanan dari golongan belia.

Lebih menarik lagi, 20 personaliti belia telah dinamakan sebagai '1 MALAYSIA AMBASSADORS' yang telah diumumkan oleh Yang Amat Berhormat, Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia di Perdana Putra, Putrajaya.

Individu-individu berketrampilan ini telah menyumbang secara signifikan kepada pembentukan negara. Kesemua mereka adalah bintang di dalam bidang-bidang yang mereka ceburi seperti sukan, perniagaan, musik dan aktiviti kemasyarakatan serta merupakan inspirasi kepada belia di negara ini.

Pengiktirafan seperti ini merupakan yang pertama di Malaysia dan adalah idea YAB Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak dalam usaha Kerajaan untuk bukan sahaja menghargai tokoh-tokoh belia terkemuka di atas usaha dan kejayaan mereka di peringkat tempatan dan juga antarabangsa tetapi juga untuk mengetengahkan konsep 1 Malaysia yang terbukti penting dalam usaha membentuk sebuah masa depan yang mapan.

Bagi menyempurnakan perlantikan ini, Dato Seri Najib telah menyampaikannya sendiri kepada kesemua individu yang terpilih di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya lebih kurang jam 11 pagi, pada Jumaat lalu (18 Jan 2012).

Dalam selaras dengan kemunculan global perusahaan sosial, 1M4U ditubuhkan sebagai syarikat berhad dengan jaminan di bawah Akta Syarikat 1965 yang mempunyai pasukan pengurusan membawa profesional oleh seorang Ketua Pegawai Eksekutif.

Ahli pengurusan yang berpengalaman, mempunyai kepakaran yang relevan dan yang paling penting sekali, mempunyai hati dan semangat untuk aktiviti sukarela akan memastikan kemapanan dan keberkesanan 1M4U.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top