Sinopsis The Second Coming

The Second Coming mengisahkan mengenai Jen, lakonan Maggie Shiu Mei Kei, yang hidup di kota Hong Kong bersama suaminya, Ming (Kenny Wong Tak Bun) dan anak lelaki mereka, Sunny (Don Li Yat Long).

Kesusahan keluarga ini yang berhijrah dari China untuk membina kehidupan di kota serba mewah itu, cukup menguji diri.

Jen mencari rezeki dengan bekerja sebagai pelayan di sebuah pusat karaoke. Namun, nasibnya malang apabila beliau dirogol seorang pengunjung pusat hiburan terbabit.

Akibat insiden itu, wanita malang berkenaan mendapati dirinya hamil. Namun kerana kesusahan hidup, Ming mendesak Jen menggugurkan kandungannya. Tetapi, Jen berkeras untuk melahirkan bayi dalam kandungannya itu.

Begitupun, tidak tahan dengan desakan suami, Jen berusaha menggugurkan kandungannya sendiri. Namun, Jen akhirnya terpaksa dikejarkan ke hospital akibat perbuatannya itu.


Jen akhirnya membesarkan anak perempuannya yang diberi nama Lucy (Joey Leong). Begitupun, Ming tidak pernah sesekali menganggap Lucy sebagai anaknya dan sering menyalahkan bayi tidak berdosa itu atas apa yang berlaku.

Sementara itu, tindakan Lucy membawa pulang balang yang ditemui di sebalik sebatang pokok di hadapan rumahnya membuatkan pelbagai bayang muncul, yang menghantui dirinya.

Lucy juga kini dapat melihat benda yang tidak dapat disaksikan orang lain, selepas kejadian itu.

Menyedari anaknya diganggu makhluk halus, Jen cuba mengubatinya dengan membawanya berjumpa bomoh tetapi, pelbagai persoalan mula timbul sehingga Jen dibayangi makhluk misteri, yang mengaku sebagai anak yang pernah digugurkan dulu.

Jen menjadi semakin takut apabila makhluk terbabit mendesak dirinya untuk mengikutnya pergi ke sebuah tempat lain. Penuh dengan tipu helah yang berselirat tekateki, filem ini semestinya judul yang tidak harus dilepaskan penonton.

Bukan sekadar terhibur dengan elemen seram mahupun cemas yang dipertontonkan, malah khalayak juga pasti terkesan dengan lakonan bintang utamanya, yang tidak syak menguatkan lagi penceritaan The Second Coming.

THE SECOND COMING

- Arahan: Herman Yau

- Lakonan: Maggie Shiu Mei Kei, Kenny Wong Tak Bun, Don Li Yat Long dan Joey Leong

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top