Sinopsis drama Tiga Nenek Tiga Dara

Tiga Nenek Tiga Dara mengisahkan Suhaila, gadis berusia 20 tahun yang menuntut di sebuah institut pengajian tinggi swasta (IPTS) dalam jurusan Undang-undang dan amat rapat dengan Mak Chah. Namun, perwatakan serta gaya penampilannya dikawal Mak Chah yang mahukan cucu kesayangannya itu menjadi seorang penyanyi dan model.

Namun, apa yang diharapkan Mak Chah itu berbeza dengan Suhaila yang dilihat lebih tertib dan bersuara merdu apabila mengaji al-Quran. Tingkah lakunya memang bercanggah dengan apa yang diinginkan Mak Chah.

Suhana yang menuntut di IPTS sama dalam bidang Kejuruteraan Bunyi pula bersikap agresif dan amat meminati muzik. Dia amat meminati aktiviti lasak serta bermain muzik bersama rakan-rakannya di studio dan berpakaian ala lelaki.

Tiga Nenek Tiga Dara

Suhana disayangi Mak Tipah yang menyimpan impian untuk menjadikan Suhana seorang chef terkenal. Namun, Suhana amat tidak menyenangi perkara itu kerana tidak sesuai dengan penampilannya.

Sementara itu, Suhani yang turut menuntut di IPTS sama dalam jurusan perniagaan menjadi cucu kesayangan Mak Senah. Dia seorang yang suka bergaya dan pandai menyanyi, namun Mak Senah mendidiknya supaya Suhani menjadi seorang ustazah. Namun, Suhani bercita-cita memiliki perniagaan butik.

Perwatakan ketiga-tiga mereka yang berbeza dengan apa yang diinginkan nenek masing-masing mencetus konflik antara mereka. Namun, apa yang menarik ketiga-tiga cucu mereka itu amat akrab dan sering berkongsi segala kisah suka duka bersama di samping tinggal bersama ketiga-tiga nenek yang amat mereka sayangi.

JUDUL: Tiga Nenek Tiga Dara
PENERBIT: Ardwerk Production Sdn Bhd
PENGARAH: Jo Yusof

PELAKON:

- Emma Maembong (Suhaila)

- Erin Malek (Suhana)

- Fifi Natasha (Suhaini)

- Rosnah Mat Aris (Mak Chah)

- Ku Fridah (Mak Tipah)

- Aripah Damanhuri (Mak Senah)

- Kay Khaydir (Hakimi)

- Zakri Pilih Kasih 3 (Azrai)

- Jack Hafiz (Fitri)

- Norisz Ismail (Farah)

- Aman Nasim (Hafiz)

- Boy Iman (En Daud)



0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top