Filem Papadom versi Cina

Selepas menghasilkan filem Papadom versi Tamil dengan judul, Appalam, pelakon dan juga pengarah prolifik, Afdlin Shauki mengakui dia kini dalam proses untuk mengarahkan filem Papadom dalam bahasa Cina.

Lebih menarik, Afdlin berkata, dia kini sedang menanti kata putus daripada bintang filem Hong Kong, Andy Lau untuk merealisasikan perancangannya itu.

“Saya tidak bergurau, saya kini memang sedang menanti jawapan dari Andy selepas seorang penerbit yang juga rakan kongsi syarikat penerbitan milik Andy, menyatakan hasrat untuk bekerjasama dengan saya bagi menghasilkan filem Papadom dalam bahasa Cina.

“Saya dan penerbit tersebut pernah berjumpa ketika saya terlibat sebagai juri untuk pertandingan filem pendek bagi Kumpulan Berjaya. Penerbit itu menyuarakan hasrat mahu bekerjasama dengan saya. Jadi saya tunjukkan filem Papadom dan mereka suka.

“Setakat ini beberapa perbincangan telah di buat antara saya bersama wakil syarikat penerbitan aktor berkenaan,” jelas Afdlin.

Menurut Afdlin, jika kerjasama ini berjalan dengan lancar, dia mengharapkan filem Papadom dalam versi Cina bukan sahaja ditayangkan di Malaysia, bahkan di Hong Kong dan juga China.


“Saya difahamkan jika Andy terlibat sebagai penerbit, ia akan memudahkan pihak kami membawa filem tersebut ke pasaran Hong Kong atau China, kelak,” ujarnya.

Filem Papadom arahan Afdlin pernah ditayangkan sekitar tahun 2009. Filem yang berjaya mengutip kutipan RM3.5 juta itu di bintangi Liyana Jasmay, Afdlin sendiri serta Que Haidar, Noorkhiriah, Vanidah Imran, Scha Al-Yahya dan ramai lagi.

Papadom juga pernah difilemkan dalam versi Tamil berjudul Appalam dan ditayangkan sekitar 2011.


0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top