Teater Maduku Kalut 

Kisah suami yang berkahwin dua bukan isu baru dalam masyarakat. Malah kisah-kisah mereka terpapar menjadi tauladan kepada lelaki lain yang ingin beristeri dua.

Mengangkat kisah kehidupan seorang pemandu teksi, Selamat yang tersepit dengan penipuan yang diciptanya sendiri, itu intipati teater MaduKu Kalut yang akan dipentaskan di Lambang Sari, Istana Budaya bermula 27 hingga 30 September ini.

Kehidupan Selamat yang kalut kerana terpaksa memberikan komitmen terhadap kerjaya yang tidak menentu masa dan rahsia yang disimpan mengenai kehidupan rumah tangganya bersama dua orang isteri.

Sementara itu isteri pertama dan kedua tidak mengetahui bahawasanya mereka telah dimadukan. Kekalutan demi kekalutan terus berlaku dan akhirnya rahsia itu terbongkar.

Nasib Selamat diibaratkan seperti sudah jatuh ditimpa tangga apabila semua orang tidak mempercayainya lagi.

Sudah pasti Izzue Islam yang akan membawakan watak Selamat teruja memandangkan ini merupakan penampilan pertamanya di lapangan teater.

Tidak betah untuk berasa selesa dengan pengalaman sebagai pelakon drama sebelum ini sudah pasti teater Maduku Kalut bakal menjadi penanda aras kepada kerja seni pelakon ini.

"Saya sering membawakan watak romantis dan watak ringan yang biasa. Tapi dalam pementasan kali ini watak selamat memang berbeza dan perlukan penghayatan.


"Sukar sebenarnya untuk saya bermain dengan mimik muka untuk setiap babak. Pelakon lain mungkin sudah biasa terlibat dalam teater tetapi saya tidak.

"Inilah cabaran yang saya kena hadapi walau sesukar mana sekalipun," jelasnya lagi.

Pementasan ini diarahkan oleh Muhammad Azhar Zainal menampilkan Izzue sebagai tunjang utama dan dibantu Jihan Raja Lawak, Nad Zainal, Karl Shafek, Sofian Bujang, Fazleena Hishamuddin dan Nazurah Hanoom.

Teater ini diadaptasi berdasarkan skrip Run For Your Wife karya Roy Cooney oleh Mazli Abdul Rahman.

Tiket masuk berharga RM35, RM55, RM85 dan RM155 boleh didapati di airasiaredtix.com dan di kaunter Box Office Istana Budaya atau hubungi 013-3962612 untuk pertanyaan.



0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top