Sheila Rusly dianggap sebagai juri paling lantang mengkritik pada Raja Lawak musim keenam.

Jika Maharaja Lawak Mega yang melabuhkan tirai baru-baru ini mempunyai seorang juri jujur seperti Datuk Chef Wan, kini gelanggang Raja Lawak musim keenam (RL6) turut mempunyai juri yang turut menghangatkan pentas tersebut.


Berdiri bersama produser David Teo dan juga pelawak Sathiya sebagai juri tetap, Sheila Rusly muncul dengan trademark 'busuk' sebaik minggu pertama RL6 bermula.

Antara peserta yang mendapat jolokan busuk daripada pelakon ini pada minggu kedua ialah kumpulan King dan Ketupat.

Bukan sengaja mencipta kontroversi, juri tetap RL6 itu mengakui perkataan tersebut bukanlah bertujuan menyakiti hati mana-mana peserta. Sebaliknya ia sesuatu yang jujur dalam menilai lawak-lawak mereka.

"Sebenarnya perkataan busuk itu saya telah gunakan sejak sesi uji bakat RL lagi.

"Bagi saya peserta RL6 sudah terbiasa dengan perkataan tersebut dan sudah faham dengan maksudnya.

"Saya tidaklah merancang untuk menjadi laser dalam rancangan ini. Saya hanya menjadi diri sendiri dan hanya menjalankan tanggungjawab sebagai juri.

"Apa yang tidak kena, kita betulkan. Bukanlah niat saya untuk menyakiti hati mana-mana pihak," jelasnya ketika ditemui di Studio 1, Astro baru-baru ini.

Dalam pada itu, Sheila juga berharap semua peserta RL6 dapat menerima teguran dan nasihat yang diberikan juri demi memastikan lawak yang mereka hidangkan segar dan bermutu serta dapat diterima penonton.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top