Jika anda peminat tegar k-pop mesti dapat meneka persamaan antara Yoon Eun Hye, Jung Ryeo Won dan Hwang Jung Eum.

Dahulu mereka ini tidak popular bersama kumpulan masing-masing tetapi setelah bergerak solo, nama mereka terus melonjak sebagai pelakon utama.


Jung Ryeo Won yang merupakan bekas anggota kumpulan Chakra langsung tidak menonjol sewaktu bersama kumpulannya kerana dibayangi rakan-rakan lain.

Setelah mengambil keputusan untuk bergerak solo, Eun Hye terpaksa bekerja keras untuk mencipta nama.

Biarpun sudah berlakon dalam banyak drama antaranya Hello, Franceska, Ja Myoung Go, Two Faced Girlfriend dan Castaway on the Moon, namanya masih juga tidak dikenali.

Namun nasibnya berubah setelah membintangi drama Salaryman Cho Han Ji dan Never Ending Story.

Sementara Yoon Eun Hye yang merupakan bekas kumpulan Baby V.O.X tidak meraih populariti gara-gara badannya yang sedikit berisi.

Selepas mengumumkan pengunduran dari kumpulan itu, Eun Hye mendapat tawaran sebagai pelakon utama dalam drama sulungnya, Goong dan namanya mula menjadi perhatian apabila membintangi drama The 1st Shop of Coffee Prince.

Bagi bekas kumpulan Sugar, Hwang Jung Eum pula sering dibayangi oleh anggota kumpulan itu, Ayumi.

Namun selepas memulakan karier sebagai pelakon menerusi drama Giant, High Kick Through the Roof dan Can You Hear My Heart, nama Jung Eum terus meledak.

Sekarang ini, ketiga-tiga mereka adalah antara pelakon wanita yang bukan sahaja popular malah sering diberi peranan utama dan menjadi topik berita.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top