Serina Redzuawan dapat baby perempuan, gambar anak Serina

Serina selamat melahirkan anak perempuan pada 23 Januari 2012, dengan berat 3.30kg, yang diberi nama Isabella Saffiya O'Luanaigh. Bayi kedua Serina dilahirkan dengan lancar tanpa sebarang komplikasi.

"Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar. Dalam masa tiga hari saya berada di sini terasa sekejap saja, apatah lagi Isabella dilahirkan secara normal.Semua pihak nampaknya gembira dan bersyukur atas kelahiran ini," katanya.

Datuk kepada Isabella iaitu Datuk Chef Wan Ismail yang kini berada di luar negara kerana sedang bercuti khabarnya gembira walaupun sedikit ralat kerana tidak dapat bersama dengan anak perempuan tunggalnya itu menyambut kelahiran warga baru dalam keluarga mereka.

"Untung saya mempunyai suami yang memahami dan sentiasa berada di sisi di saat saya memerlukannya. Setiap masa dia ada bersama saya. Daripada sebelum saya melahirkan sehinggalah selesai saya keluar daripada bilik bersalin.

Gambar baby Serina Redzuawan

Isabella Saffiya O'Luanaigh

"Apabila selesai saja semua, dia memeluk dan mengucup dahi saya.Lantas mengucapkan terima kasih kerana melahirkan anak untuknya.

"Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa gembiranya perasaan saya kerana mempunyai suami yang menyayangi dan menghargai susah payah seorang isteri mengandung dan melahirkan anak untuknya.

"Kalau macam ini, saya tak kisah nak sepuluh anakpun tiada masalah," bicara Serina sambil berseloroh mengenangkan suaminya Gavin yang begitu menyayanginya.

Tambahnya lagi, dalam masa berpantang ini dia akan cuba sehabisnya untuk menjaga badan kerana tidak sabar untuk membuat penampilan semula.

"Dalam masa 44 hari ini, saya akan bersiap-siap untuk menjalani proses berpantang. Mungkin ramai yang tidak tahu saya juga telah dilantik sebagai duta set bersalin Tanamera.

"Dengan danya set bersalin ini, nampaknya akan lebih memudahkan proses berpantang kerana ianya memberikan rawatan sepenuhnya sebelum dan selepas bersalin," katanya.

Menurut Serina lagi, set bersalin Tanamera berkenaan sesuai untuk semua bakal ibu kerana ia menggunakan teknologi dan pendekatan yang lebih praktikal dalam masa yang sama masih mengekalkan amalan tradisional orang lama seperti herba dan produk semulajadi.

"Walaupun saya bersuamikan mat saleh, namun saya memilih untuk menjalani rawatan selepas bersalin secara tradisional. Contohnya memanggil tukang urut, mendapatkan makanan yang berkhasiat dan saya beruntung kerana ibu adalah individu yang akan membantu saya menjalani proses ini.

"Gavin juga tidak pernah menghalang saya daripada mendapatkan rawatan secara tradisional.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top