Program Kawan Selebriti Akhil Hayy

Penyanyi Akhil Hayy mengajak rakan artis bersama menimba ilmu agama bersamanya.

Menerusi program Kawan Selebriti, acara ini memberi peluang kepada mana-mana artis turut serta mengikuti program keagamaan seperti kelas mengaji. Ia dikendalikan Akhil bersama beberapa guru agama lain termasuk Ustaz Nasaruddin Hasim yang dikenali mengajar bahasa Arab menerusi program al-Furqan di radio Ikim FM.

Akhil Hayy

“Saya melihat ramai meminta pandangan artis, tetapi bila bercakap soal agama, mereka terperangkap di situ. Begitu juga, penghijrahan artis seperti Wardina, Bob Lokman dan isteri saya sendiri, Waheeda membuatkan saya terfikir kita perlu mempunyai satu tempat untuk artis ini beramal.

“Kelas ini akan diadakan di Seksyen 8, Shah Alam, Selangor pada 15 Ogos ini manakala tiada bayaran dikenakan. Sesi pertama pernah disertai Mawi dan bekas vokalis kumpulan Melissa, Ustaz Radzi April lalu berjaya dilaksanakan.

“Mungkin sambutan dingin kerana ada artis belum bersedia. Namun, saya mengajak menerusi mulut dan media agar artis mengambil peluang ini demi kebaikan mereka sendiri,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di Sentosa Avenue, Kajang, Selangor baru-baru ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top