RTM menerusi saluran TV2 menjelang lebaran ini akan menyiarkan filem Tipu Kanan Tipu Kiri pada 18 Ogos, jam 2 petang dan diikuti Ahmad Albab (20 Ogos, 10 malam), Laila Isabella (22 Ogos, 1.30 tengah hari), Cinta U-Turn (23 Ogos, 1 tengah hari), Gila-Gila Pengantin Remaja (24 Ogos, 2.30 petang), Transformers (24 Ogos, 10 malam), Transformers 2: Revenge of The Fallen (25 Ogos, 10 malam) dan Anak Halal (25 Ogos, 2 petang).

Tipu Kanan Tipu Kiri yang berkongsi kisah pasangan suami isteri, Rudy (Christian Sugiono) dan Wulan (Titi Kamal) yang terpaksa menyembunyikan status perkahwinan mereka kerana terikat dengan syarat kontrak syarikat rakamannya yang tidak membenarkan mereka berkahwin. Mereka kemudiannya berpindah ke Malaysia dan ketika itu berlakulah adegan mencuit hati. Berhibur kemudiannya dengan filem klasik kegemilangan Tan Sri P Ramlee, Ahmad Albab yang mengisahkan seorang gembala kambing iaitu Syawal terjumpa harta karun.

Apabila hendak mengambil harta berkenaan, muncullah Jin yang menjaga harta itu lalu memberitahunya yang harta itu adalah kepunyaan Ahmad Albab. Syawal sangat bingung memikirkan siapakah dia Ahmad Albab? Selain Tan Sri P Ramlee filem ini turut dilakonkan oleh Saloma, AR Tompel, Mariani, Mimi Loma dan Karim Latif.

Cinta U-Turn pula yang dibintangi Awie, Fasha Sandha, Mazlan Pet Pet, Abu Bakar Omar dan Datuk Jalaluddin Hassan mengisahkan kekeliruan identiti antara Faiz dan Hafiz berlaku apabila Datuk Shuib, ayah Hafiz memaksanya mengahwini Juliana, anak sahabatnya, Datuk Jamal.

Sebaliknya Juliana juga tidak menyenangi tindakan keluarganya dan dia mengubah penampilan menjadi gadis kurang disenangi Faiz. Faiz melarikan diri dan bekerja di bengkel selain bersahabat dengan Hafiz.

Teladan kepada yang berhasrat mendirikan rumah tangga dalam usia muda menerusi filem Gila-Gila Pengantin Remaja mengisahkan pada hari perkahwinan Mastura, dia dilarikan Amir ke selatan Thailand. Dari sinilah bermulanya kekecohan dalam filem arahan Aziz M Osman itu.

Dua sekuel filem hebat Transformers dan Transformers 2: Revenge of The Fallen akan menyusul lakonan Shia Labeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Rachael Taylor dan Anthony Anderson. Ia mengisahkan perang robot dari angkasa lepas yang berlaku di bumi kerana merebut benda yang sangat berharga daripada jatuh ke tangan robot jahat.

Filem lain adalah Anak Halal yang mengisahkan kepincangan remaja yang berlaku di tengah kota. Ia bermula dengan Hisham seorang penjenayah dalam keadaan terdesak, menyerahkan bayi lelakinya kepada seorang wanita, Mariam.

Dia kemudiannya ditangkap, dipenjara dan lenyap. Mariam membesarkan bayi berkenaan, Indraputra dalam serba sederhana. Mereka tinggal di kawasan daif dan berjiran dengan Leha yang ada anak perempuannya, Johanna, seorang gadis tomboy yang dalam diam menyukai Putra. Seterusnya mereka berdepan dengan ancaman gangsterism.

Jadi jangan lepaskan peluang pada musim perayaan ini untuk berhibur dengan filem tempatan dan import khas buat anda di TV2.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top