My Hometown (Saluran 318)

Astro meraikan Best of 1Malaysia dengan tayangan lebih 160 program yang akan disiarkan menerusi pelbagai salurannya bagi meraikan Hari Kemerdekaan Ke-55.

Kempen Negaraku yang akan bermula daripada 15 Ogos lalu sehingga 17 September depan akan memperkenalkan satu saluran baru iaitu, My Hometown (Saluran 318) yang meraikan kampung halaman rakyat Malaysia melalui video-video yang dihantar menerusi pertandingan My Hometown.

My Hometown sebelum ini menjemput rakyat Malaysia untuk meraikan perpaduan dalam kepelbagaian dengan menghantar video masing-masing yang mengetengahkan keunikan kampung halaman mereka menerusi saluran My Hometown (Saluran 318).

Astro juga memperkenalkan My Hometown Short Films iaitu projek yang menawarkan 14 filem pendek meliputi 14 negeri di Malaysia arahan 14 pengarah filem muda.

Naib Presiden Berita bagi Kumpulan Kandungan Astro, Vincent De Paul, berkata pada sambutan kemerdekaan kali ini, Astro membawakan yang terbaik menerusi kepelbagaian kandungan TV dan secara talian untuk menepati selera penontonnya.

"Sama ada tua ataupun muda, di bandar atau di desa, rakyat Malaysia dapat memilih program kegemaran mereka yang ditawarkan menerusi gandingan hebat rangkaian media global bersama saluran tempatan," katanya dalam satu kenyataan media, baru-baru ini.

Mulai 15 Ogos lalu sehingga 17 September ini, rakyat Malaysia berpeluang untuk menonton tayangan perdana program seperti Era Kegemilangan Sukan Negara (Era 50-an hingga 90-an) menerusi Astro Arena (Saluran 801), Agenda Awani - Banyak Etnik, Banyak Budaya & Satu Bangsa di Astro Awani (Saluran 501), Behind the Dialect Groups di Astro AEC (Saluran 301) dan The evolution of Music in Malaysian Tamil Films menerusi Astro Vellithirai (Saluran 211).

Tambah Vincent, kekayaan budaya dan variasi negara ini juga akan ditonjolkan menerusi saluran antarabangsa Astro.

Antara program yang disediakan, Inside: Istana Negara di National Geographic Channel (Saluran 553), Revealed: Malaysia's Majesty - Twice a King dan Eye on Malaysia 2: Royal Carver dalam Discovery Channel (Saluran 551), Passage to Malaysia: Feast in the East dan Art and About di TLC (Saluran 707), Siti Nurhaliza menerusi BIO (Saluran 731), Special Forces: Malaysia GGK dan Last Journey To Sarawak di History (Saluran 555).

Untuk maklumat lanjut mengenai program khas sempena Merdeka nanti, orang ramai boleh layari www.astro.com.my/Negaraku bermula 15 Ogos - 17 September ini. Bagi maklumat lanjut tentang My Hometown, sila layari www.astro.com.my/myhometown.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top