Perniagaan emas Dinar Rabbani diusahakan kumpulan Rabbani sejak Julai lalu telah terjual sebanyak 1,500 keping dinar emas.

“Kami menyasarkan sebanyak 10 kilogram dinar yang dijual sebelum membuat pelancaran. Tetapi sekarang baru 6 kilogram yang dijual melalui kenalan dan kelab peminat kami,” katanya.

Satu kilogram bersamaan 235 keping dinar emas. Pada permulaan, mereka menjual 1 kg dinar pada harga RM710 tetapi selepas tiga bulan di pasaran, harganya meningkat kepada RM860.


Dalam perkembangan lain, mereka juga melaksanakan perniagaan pelancongan Rabbani Travel & Tour dan minuman Rabbani Café.

Walaupun masih aktif dengan persembahan nyanyian, Rabbani turut seimbangkan dengan perniagaan sebagai jaminan dan persediaan masa depan.

“Kami kena pelbagaikan kerjaya kami dengan perniagaan. Lagipun, kami mahu menyahut seruan Rasulullah yang bersabda sebahagian punca rezeki adalah daripada perniagaan,” ujarnya lagi.

Azadan turut berkongsi berita gembira tentang penubuhan studio Rabbani di Bandar Menjalara, Kepong yang menjadi hajat bekas vokalis mereka, Allahyarham Ustaz Asri.

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi talian 03-89275928 (Rabbani Travel & Tour), 019-2336602 (Rabbani Wedding Planner) dan 016-6083010 (Dinar Rabbani).

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top