Diberi judul Infinity, Charice menyifatkan album keduanya itu adalah lambang kematangannya sebagai seorang penghibur.

Berbanding dengan album pertama yang lebih bersifat pop, kali ini kata Charice, dia berpeluang bekerjasama dengan penyanyi merangkap komposer ternama seperti Bruno Mars, JoJo, Nick Jonas dan Natasha Bedingfield.

Charice

"Album kali ini memang berbeza dari segi muziknya apabila hampir kesemua lagu-lagunya adalah berentak rancak dan R&B. Itu adalah transisi saya dalam bidang ini.

"Bukannya mahu lari dari genre pop dan lagu-lagu berentak nada tinggi tetapi, semakin saya dewasa, saya juga mahu mencari kelainan. Atas alasan itu jugalah, saya memilih R&B sebagai pertaruhan saya selepas ini.

"Lagu-lagu balada itu tetap ada dan akan menjadi identiti saya tetapi saya perlu mengurangkannya demi menjaga suara saya ini. Susah juga saya nanti kalau ia rosak kerana asyik menyanyi lagu-lagu bernada tinggi," katanya berseloroh.

Album Infinity yang akan dipasarkan pada 25 November ini memuatkan 11 buah lagu dengan Louder sebagai single pertama. Lagu-lagu lain termasuklah Before It Explodes, Lesson For Life, Never Always, One Day dan Far As The Sky.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top