Sinopsis Mariam Kampung Putat ( Cerekarama TV3 )

Mariam Kampung Putat menceritakan seorang wanita bernama Mariam. Suatu hari ketika majlis kenduri kesyukuran diadakan di Kampung Putat, Mariam secara tidak sengaja terlanggar seorang lelaki bernama Danial yang menyebabkan dulang berisi kari terkena Danial.

Selesai majlis tersebut, Mariam dimarahi dan dipukul oleh ibu tirinya, Cik Gayah Gelang Labuh dan Gaga Gebu. Sejak Peristiwa itu, Mariam takut untuk keluarga rumah kerana khatir akan berjumpa dengan Danial.

Sementara itu, Danial pula ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Mariam. Tiada seorang pun yang mengetahui tentang wanita tersebut. Danial cuba bertanya kepada Cik Gayah namum Cik Gayah menjawab tidak kenal kerana terlalu ramai pekerjanya. Dalam masa yang sama juga Cik Gayah memperkenalkan Gaga Gebu kepada Danial untuk dijadikan calon isteri tetapi Danial tidak menyukainya.

Encik Hisham pula semakin mendesak Danial untuk mencari teman hidup. Danial meminta tempoh selama tiga minggu. Siapakah yang akan di pilih oleh Danial?

Pelakon Mariam Kampung Putat
Aiman Hakim, Hanis Zalikha, Azhar Sulaiman, Betty Banafe, Bea Rameshan.


0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top