BUKTI…senjata dan dadah yang dirampas daripada suspek.


RAMPAS…bom tangan yang dirampas.

AMPANG: Polis memberkas 14 lelaki dan menemui pelbagai senjata termasuk bom yang dipercayai mengadakan perbincangan untuk melakukan jenayah berhampiran sebuah kedai besi buruk, di Pandan Jaya, dekat sini, Sabtu lalu.

Serbuan dilakukan Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya, kira-kira jam 9.30 malam ketika kumpulan itu duduk berkumpul sebelum polis menjalankan pemeriksaan.

Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, berkata hasil pemeriksaan polis menemui satu bom tangan, kerambit, parang panjang, tiga pisau dan pelbagai jenis dadah.

"Polis turut menemui dua tiub heroin seberat 0.26 gram, empat peket kecil syabu seberat 0.64 gram dan enam peket kecil ganja seberat lebih 33 gram.

"Bagaimanapun, sama ada bom tangan itu palsu atau tidak, kami masih menunggu keputusan pihak berkaitan," katanya ketika sidang media di sini, semalam.

Menurutnya, hasil ujian saringan air kencing mendapati enam daripada suspek positif dadah manakala dua lagi mempunyai rekod jenayah lampau bersangkut dua kes samun dan 12 kes dadah."Hasil siasatan mendapati semua yang ditahan berusia 18 hingga 45 tahun bekerja sebagai buruh dan peniaga, malah ada antara mereka pelajar," katanya.

Amiruddin berkata, 14 lelaki itu direman empat hari bagi membantu siasatan lanjut.Kes itu disiasat mengikut Seksyen 36 Akta Senjata 1960, Seksyen 3 Akta Bahan Hakisan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 serta Seksyen 39A (1) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Sementara itu, menurutnya, sepanjang Ops Tapis Khas yang dijalankan bahagian narkotik itu sejak 12 Februari lalu berjaya menahan 61 penagih dan pengedar dadah.

"Sepanjang operasi yang dilakukan bermula 11 pagi hingga 12 tengah malam membabitkan kekuatan anggota seramai 11 pegawai dan 78 anggota dari pelbagai bahagian dan cawangan.

"Hasilnya, seramai 149 termasuk seorang wanita diperiksa dan daripada jumlah itu 61 daripadanya positif dadah dan ditahan," katanya.

# Selingan Berita Hiburan dan Isu Semasa

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top