Jenis bedak asas

Bedak asas cecair

- Bedak asas jenis ini menjadi kegemaran wanita kerana selain senang dipakai, ia turut memberi kesan semula jadi seperti lapisan kulit kedua.

Bedak asas ini didatangkan dalam dua jenis iaitu berasaskan air dan minyak. Sesuai untuk semua jenis kulit.

Bedak asas krim

- Bedak asas krim sering menjadi pilihan jurusolek kerana memberi liputan yang baik dan senang digunakan. Bedak jenis ini hadir dalam bentuk padat dan batang. ia juga memberi kesan licin dan tahan lama.

Bedak asas dua dalam satu

- Bedak asas dua dalam satu iaitu bedak dan bedak asas memberikan liputan menyeluruh pada wajah dengan sekali sapuan saja. Ia sesuai untuk wanita berkerjaya yang sibuk atau tiada masa bersolek lama.

Tip: Untuk solekan siang, sebaiknya guna bedak padat, bedak dua dalam satu atau cecair manakala untuk ke majlis, gunakan bedak krim, batang atau bedak asas cecair yang sedikit tebal.

Ciri-ciri bedak:

1. Bedak debu - Mempunyai ciri ringan dan mudah disapu pada wajah. Penting digunakan selepas pemakaian bedak padat dan bedak asas. Gunakan berus untuk kesempurnaan solekan.

2. Bedak padat -Isinya yang padat hanya sesuai untuk sentuhan berulang bagi kulit normal atau berminyak.

3. Bedak berkilat - Digunakan untuk menonjolkan solekan dan memberikan kesan berkilat pada wajah.

4. Bedak dua guna -Penggabungan bedak padat dan bedak asas yang tentunya menjimatkan masa dan duit. Sesuai untuk penampilan lebih anggun.

5. Bedak krim - Sesuai digunakan untuk membentuk bayangan pada tulang hidung dan tulang rahang. Pilihlah warna sedikit gelap daripada kulit.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top