Kumpulan Osbon Pemenang Juara Maharaja Lawak!

Kumpulan Osbon telah dinobatkan sebagai juara Maharaja Lawak Mega (MLM). Kumpulan Osbon membawa pulang wang tunai berjumlah RM350,000 berserta trofi.


Naib juara berpihak kepada kumpulan Boboi dan mereka membawa pulang RM250,000 berserta trofi. Manakala tempat ketiga dan keempat dimiliki oleh Saehu dan Syok.. Masing-masing membawa pulang wang tunai RM150,000 dan RM50,000 berserta trofi.

Maharaja Lawak Mega Akhir diadili panel juri tetap yang terdiri daripada Chef Wan, Zainal Abidin Hassan, Datuk Siti Nurhaliza dan juri jemputan, Aaron Aziz.

Pada pertandingan peringkat separuh akhir di Johor Bahru, Johor pada 23 Disember lalu, Osbon dan Boboi mendahului semua peserta dengan masing-masing mendapat 72 markah diikuti Saehu (59), Syok (58) dan Pi Mai (49). Sementara itu, kumpulan Syok menjadi pemenang keempat dengan meraih hadiah RM50,000 pada pertandingan yang disiarkan melalui saluran Astro Warna.



Pertandingan itu mengadili para pemenangnya menerusi 70 markah daripada para pengkritiknya manakala 30 markah lagi diperolehi menerusi undian khidmat pesanan ringkas (SMS) penonton di rumah. Tiga pengkritik tetap MLM ialah Datuk Siti Nurhaliza, Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan dan Zainal Abidin Hassan manakala pengkritik jemputan pada final pertandingan itu ialah pelakon Aaron Aziz.

Selain Osbon dan Boboi, MLM turut disaingi oleh dua lagi kumpulan iaitu SYOK yang dianggotai oleh Suhaimi, Ifa Raziah dan Arif Sudin dan Saehu (Eko, Bocil dan Vicha).

Tahniah kumpulan Osbon! Anda berdua memang lawak!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top