Sinopsis Ku Pinang Kau Dengan Bismillah
Amar mendapat biasiswa untuk menlanjutkan pelajaran ke Istabul Turki. Amar bekerja sebagai pemandu untuk menampung belanjanya di Istabul.Sementara itu,Nirvana seorang pereka fesyen dan putri kepada chandra Basuki.Nirvana mempunyai kekasih bernama Carlo.Ammar tinggal bersama Nordin mahasiswa dari Malaysia yang ternyata berbeza pemikiran.Mereka sering bertelagah pendapat.

TV Al-hijrah

Ayah Nirvana mengharapkan hubungan Nirvana dan Carlo dapat meeratkan dan menyatukan bisnes mereka.Namun, Nirvana bertembung dengan Ammar yang ternyata berbeza pemikiran dan cara kehidupan.Nirvana lebih kebaratan dan Ammar adalah seorang lelaki yang menjaga Agamanya.Ternyata pertemuan mereka membibitkan rasa cinta keduanya.

Nirvana mula belajar bersolat dan mendalami agama. Dan pada masa yang sama,hubungan Carlo dan Nirvana telah retak dan mereka berpisah.Rossa,teman Ammar tidak menyukai Nirvana rapat dengan Ammar.Carlo juga berusaha untuk mendapatkan Nirvana kembali. Dengan kalimah bismillah,Ammar akhirnya meminang Nirvana,dan Nirvana juga menerima lamaran tersebut.Namun,papa dan mama tidak bersetuju dengan perkahwinan dengan Ammar yang dianggap sebagai ustaz kekampungan dan tidak setaraf dengan mereka.

Para pelakon Ku Pinang Kau Dengan Bismillah: Dimas Anggara,Natasha Rizki,Poppy Bunga
Channel: 114 TV Al-hijrah
Waktu siaran: 6pm-7pm
Hari siaran: 1snin- Ahad

7 ulasan:

  1. bleh x UPLOAD SEMULA episod 1 hingga episod 21

    BalasPadam
  2. kenapa selalu tergendala???????????

    BalasPadam
  3. Drama yang sgt berkesan dan berjaya mendidik hati utk menjadi insan yg sabar sesabarnya dlm menempuh dugaan/cubaan hidup. Watak Amar dan Nirvana sbg suami isteri sgt menyentuh dan sikap Nirvana boleh dijadikan contoh sbg isteri yg hormat dan patuh kpd agama dan suami. Saya sgt teruja menanti episod demi episod setiap hari tapi kenapa tidak ada siaran ulangan, kadang2 terlepas satu episod tidak boleh diikuti lagi.

    BalasPadam
  4. kenapa dah tidak disiakan lagi cerita ni????

    BalasPadam
  5. Mohon ulang tayang drama ini. Tertanya2 kesudahan crita ni. Kerana satu hal yang tdk dapat dielakkan, tak dpt tgk kesudahannya. Boleh upload tak certa tu......tolong.

    BalasPadam
  6. Saya pun terlepas beberapa episod. Paling kecewa sb tak dapat tengok episod akhir. Tolong ulang tayang atau upload episod akhir, please.....

    BalasPadam
  7. salam wbt..sy pn tertanya² kesudahan cerita ni.. konfius, rasanya episod yg sy tgk tu bkn terakhir,tp esoknya dh ada cerita lain..frust sgt.huhuuu..hrp dpt ulang balik siaran..

    BalasPadam

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top