Sinopsis Ku Hijrahkan Doa
Ku Hijrahkan Doa mengisahkan dua beradik yatim piatu, Saiful (Zamarul Hisham) dan Kamarul (Bell Ngasri) yang membesar di rumah pusaka peninggalan ibu bapa mereka. Kedua-duanya dididik dengan baik oleh arwah orang tua mereka yang soleh dengan diberi ilmu agama dan diingatkan supaya rajin berusaha, berdoa serta bergantung harap kepada Allah s.w.t.

Setiap hari mereka berulang alik ke rumah seorang guru agama iaitu Tuan Haji Muiz yang juga pemegang amanah menjaga hal ehwal kewangan untuk perbelanjaan mereka berdua daripada sedikit hasil kebun yang diusahakan.

Saiful cemerlang dalam pelajaran dan melanjutkan pelajaran ke luar negara. Manakala Kamarul agak sederhana dan memilih untuk menetap di kampung mengusahakan tanah peninggalan arwah ibu bapa mereka.

Saiful pulang ke Malaysia dengan kejayaan cemerlang dan mendapat pekerjaan sesuai dengan kelulusannya. Namun, dia kesal apabila melihat keadaan adiknya masih lagi di takuk lama.

Drama Ku Hijrajkan Doa terbitan Enuja Production Sdn Bhd.

1 ulasan:

  1. drama terbaik.... intipati kasih sayang dan konsep keimanan sebenar

    BalasPadam

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top