Yuna dinobatkan sebagai Penyanyi Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH2011) edisi ke 25 yang berlangsung pada 8 Apr 2012 di Arena of Star, Genting Highland, Pahang. Yuna telah berjaya mengatasi Najwa Latif,Stacy,Alyah dan Shila Amzah yang bersaing dalam kategori yang sama.

Tetapi Yuna tidak hadir pada malam anugerah ini kerana berada di luar negara dan diwakili seorang wakil untuk mengambil anugerah.

Tahniah ye Yuna!

Yuna

Lagu nyanyian Yuna berjudul Dan Sebenarnya yang dicipta sepenuhnya oleh Yuna melayakkan dia menjulang trofi Naib Juara yang menawarkan wang tunai RM15,000 di Anugerah Juara Lagu (AJL) ke-24. Yuna menjadi artis indie ketiga diangkat sebagai pemenang selepas Estranged dan Meet Uncle Hussein.

Nama sebenar, Yunalis Zarai dan dilahirkan di Alor Setar, Kedah pada 14 November 1986.

Akan terbabit dengan persembahan Malam Nada Biru 2 membabitkannya dan Najwa. Ia akan dipentaskan di The Actors Studio Lot 10, Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada 27 dan 28 Februari ini.

Mengesahkan dia tidak berpeluang untuk meraikan malam kemuncak ABPBH 2009 di Genting Highlands pada 4 April ini kerana dia berada di Los Angeles (LA), California, kerana memenuhi jemputan pengurusan label negara berkenaan, indie pop yang berminat memasarkan lagu Inggeris Yuna yang dikatakan mampu memenuhi cita rasa pendengar di sana. Selain itu, Yuna juga akan menyertai Festival Music South by Southwest di Texas. Yuna dijangka berlepas ke LA pada awal Mac depan dan berada di sana selama kira-kira tiga bulan.

Twitter, Facebook dan Blog Yuna
http://www.yunamusic.com/
http://www.twitter.com/yunamusic
http://www.myspace.com/yunamusic

Top Penyanyi Wanita Popular:
1 – Najwa Latif
2 – Yuna
3 – Stacy
4 – Alyah
5 – Shila Amzah

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top