Penyanyi Abot atau nama sebenarnya Nurimah Muhammad kini kembali menyinari dunia muzik tempatan dengan semangat baru atas sokongan peminat yang masih mahu melihatnya mewarnai dunia muzik.

"Saya akui sejak tahun 2006, saya sudah mula mengurangkan aktiviti seni suara saya walaupun ketika itu nama saya sedang meningkat naik.

"Bukan berniat untuk berhenti daripada bidang itu, tetapi saya terpaksa tolak segala tawaran menyanyi disebabkan penyakit tirod yang saya hadapi ketika itu.

"Saya menderita penyakit tirod di leher yang agak lama sehinggalah saya bertemu dengan produk makanan tambahan dari syarikat Asia Herbal Biotech Sdn Bhd (AHB) pada tahun lalu.

"Setelah beberapa bulan mengamalkan serta makan makanan tambahan tersebut, saya dapati penyakit saya kini pulih dan pada tahun lalu jugalah saya mula merakam album terbaru saya," katanya.

Memulakan kerjaya pada pertengahan tahun 90-an, Abot kini kembali dengan album kedua berjudul My Happy Tree.

Enam buah lagu yang terdapat di dalam album berkenaan seperti, mencari Isteri, Penantian Puteri, Ada Harapan Baru, Intan Abah, Selamat Hari Mati dan Sakit Hati Raya.

Lebih lima tahun lenyap dari indusrti seni muzik tanah air, Abot akui bukan mudah untuknya membina nama serta kerjayanya dalam bidang tersebut.

"Pada mulanya memang susah. Lebih-lebIh lagi saya kini bergerak sendiri tanpa bernaung di bawah mana-mana syarikat rakaman.

"Saya tahu, bukan mudah untuk sayarikat rakaman menerima saya buat masa ini. Jadi saya rasa lebih selesa bergerak sendiri.

"Alhamdulilah, sejak memulakan kerjaya nyanyian tahun ini, saya telah menerima banyak undangan menyanyi sehingga kini," luahnya lagi.

Penyanyi Abot

Albumnya tiada dijual di pasaran, sebaliknya akan dijual ketika dia mengadakan road show ketika mempromosikan rangkaian produk di seluruh negara.

Selain promosi road show, Abot akan ke setesen radio untuk mempromosikan lagunya ke corong-corong radio.

Bukan sahaja lahir dengan labum baru, tahun 2012 juga merupakan tahun penghijarahan yang besar buat Abot yang kini sudah mula dengan imej hijab.

"Memang sudah lama saya menanam hasrat untuk bertudung. Malah ramai yang sudah bertanyakan bila saya mahu berhijab.

"Tapi tahun ini, saya membuktikan saya telah bertudung bukan kerana paksaan orang atau hendak menutup tirod, sebaliknya saya membuat keputusan atas kesedaran diri saya sendiri," kata Abot.

Tahniah Abot kerana bersama barisan artis dan selebriti yang berhijrah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top