Rozita Che Wan selalu digosipkan dengan ramai artis muda yang kacak dan popular seperti Shahir AF dan Zain Saidin bukan bermaksud Rozita mencari lelaki muda untuk menjadi pasangan hidupnya. Bagi Rozita, semuanya berlaku hanya secara kebetulan saja.

Rozita Che Wan

“Setiap kali saya bergandingan dengan artis lelaki dalam drama, pasti saya akan dikaitkan dengan mereka. Saya pun tak boleh nak elak perkara itu daripada terus berlaku kerana ia di luar kawalan. Saya percaya, jika bertemu jodoh dengan lelaki berusia nanti, barulah orang akan berhenti daripada terus menyebarkan gosip sedemikian,” katanya.

Rozita mengakui dia tidak ada kawan rapat di kalangan artis wanita.

“Buat masa ini, memang Zain artis lelaki yang paling rapat dengan saya kerana selesa berkawan dengannya. Kami rapat sebagai kawan baik dan tak lebih daripada itu. Mungkin kerana Zain pandai melayan anak-anak saya hingga mereka rapat serta sering menghabiskan aktiviti bersama seperti berenang apabila ada kelapangan,” katanya.

Belumpun reda gosip dengan Zain, Rozita kini hangat digosipkan pula dengan seorang lagi pelakon kacak iaitu Beego. Hingga ada dakwaan aktres cantik ini dikatakan ‘menyara’ hidup pelakon itu dan memberi kesenangan kepadanya. Namun, Rozita menafikan gosip itu. Katanya, dia hanya kenal Beego sebagai rakan artis.

“Saya kenal Beego ketika kami bergandingan dalam drama Chef Cinta arahan Azmi Hatta pada April lalu untuk saluran TV2. Beego memang disenangi ramai kerana dia memang suka menghiburkan orang apabila di lokasi penggambaran.

“Memang saya terkejut apabila orang dakwa saya ‘menyara’ hidupnya dengan kemewahan. Saya bukanlah wanita sebodoh itu. Saya bekerja keras siang dan malam hanya untuk menyara diri sendiri dan anak-anak dan bukan untuk sara lelaki atau ‘pucuk muda’. Kriteria calon suami pun, saya cari lelaki yang boleh sayang anak-anak sama seperti mereka menyayangi diri saya,” katanya.

Sepuluh tahun bergelar ibu tunggal, Rozita mengakui sedikit sebanyak hidupnya berasa sunyi tanpa kehadiran seorang suami di sisi.

“Sebab itu saya sentiasa mengisi masa dengan berlakon, buat bisnes dan bersama keluarga kerana apabila kita sentiasa sibuk dengan pelbagai aktiviti, sekurang-kurangnya tidaklah sunyi sangat. Apabila orang asyik tanya soal kahwin, saya mulalah berasa ‘stress’.

“Apa yang saya boleh katakan, buat masa ini, saya bahagia dengan kehidupan sekarang. Selain mempunyai karier seni yang stabil, saya ada bisnes yang mula berkembang dan anak-anak di sisi,” katanya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top