Lisa Surihani sakit mata.

Lisa Surihani diberi cuti sakit dua minggu gara-gara mengalami viral conjunctivitis iaitu sejenis penyakit mata yang disebabkan oleh virus.

Lisa berkata, masalah itu berpunca daripada suaminya, Yusry Abdul Halim yang dijangkiti penyakit berkenaan pada hujung Jun lalu sehingga mengambil masa selama tiga minggu untuk pulih.

“Lisa menghidap penyakit itu berpunca daripada Yusry. Disebabkan dia alah kepada ubat, dia hanya pulih selepas tiga minggu. Selepas itu, penyakit tersebut merebak pula kepada Lisa.

“Ia bermula dengan mata sebelah kiri. Kemudian merebak kepada mata kanan. Kedua-dua mata Lisa merah dan pedih. Nak buka pun sakit,” katanya kepada mStar Online ketika ditemui selepas pelancaran portal perniagaan dalam talian iaitu 701pages.com di Hotel Westin di sini, Khamis.

Lisa memberitahu penyakit yang dialaminya itu amat berbahaya dan pihak doktor memberikannya cuti sakit selama dua minggu sehingga menyebabkan dia terpaksa menangguhkan penggambaran drama bersiri Mana Hilangnya Juita.

Kata Lisa, sakit mata itu menyebabkan dia sukar membuka mata ketika hendak bangun tidur selain mata menjadi berair serta pedih.

Katanya, doktor turut menasihati agar dia tidak menggunakan kanta lekap selain perlu mengelak daripada menggunakan solekan di kawasan muka bagi mengelakkan penyakit berkenaan sukar untuk sembuh.

“Kerana nasihat doktor itu, saya terpaksa membatalkan banyak sesi fotografi untuk Hari Raya yang telah diatur sebelum ini,” katanya yang bersyukur penyakit itu beransur pulih dan dia terpaksa memakai cermin mata buat sementara waktu.

Lisa Surihani sakit mata

Sementara itu Lisa turut menasihatkan peminatnya supaya tidak menyentuh mata masing-masing sesuka hati kerana ia boleh menjadi punca kepada jangkitan.

Katanya, mata adalah aset yang amat bernilai dan pancaindera itu haruslah dijaga dengan rapi agar tidak mengalami masalah.

“Kalau nak sentuh mata, gunakanlah kapas dan cucikannya dengan air yang bersih,. Jangan amalkan sikap suka menggosok mata serta menyentuhnya dengan jari,” nasihat Lisa.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top