Sam Kuman

Sam Kuman merupakan seorang penulis lirik, penerbit dan komposer untuk lagu-lagu beliau. Muzik Sam Kuman boleh dikategorikan sebagai 'Pop Rock' tetapi beliau lebih gemar memanggilnya sebagai 'Kuman Pop Rock'. Beliau merupakan seorang penyanyi berbangsa cina tapi menerbitkan lagu-lagu dalam bahasa Melayu dan Inggeris.

Single Melayu beliau yang pertama iaitu 'Aku Seekor Kuman' kerap diputarkan di corong radio sekitar tahun 2008. Kemudian, single lagu Inggeris Sam Kuman - Crazy turut mendapat sambutan yang di radio tempatan seperti Fly FM, XFM dan Hot FM. Malah lagu tersebut turut dicalonkan untuk Lagu Pop Terbaik di Anugerah VIMA. Sam Kuman turut membintangi satu siri drama 10 episod yang bergerak secara bebas - Cerita Seekor Kuman.

Sam Kuman

Selepas mengeluarkan single 'Aku Seekor Kuman', Sam Kuman membuat persembahan di seluruh Malaysia dalam 'Elevate Nationwide Tour' dan kini kembali dengan single terbarunya berjudul 'Infestasi'.

Facebook Sam Kuman
FACEBOOK: http://www.facebook.com/pages/Sam-Kuman/148244329781

MySpace Sam Kuman
MYSPACE: http://www.myspace.com/sammusicsam

TAHUN AKTIF: 2008 - Kini
GENRE: Pop / Rock
SYARIKAT RAKAMAN: Dirty Rat Music

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
DISCLAIMER: BUZZERA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEBARANG KEROSAKAN YANG DI ALAMI PENGGUNA KERANA MENGGUNAKAN MAKLUMAT DALAM LAMAN WEB INI.

Buzzera - Berita Hiburan Malaysia © 2015. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top